Terug

Blog

Omnichannel innovaties

De retailsector bevindt zich in een situatie waarin digitale kanalen aan de bestaande kanalen moeten worden toegevoegd. Door de veranderingen in de behoeften en het gedrag van consumenten ontstaan er nieuwe stromingen. De belangrijkste stroming is ‘Omnichannel’. Personal pricing en de digitale klantenpas in de Apple Wallet zijn toepasbare functionaliteiten welke in samenwerking met 2Factors zijn ontwikkeld.

De big-data omgeving van 2Factors voorziet in alle relevante (e)commerce koppelingen en is bedoeld om het consumentengedrag in kaart te brengen om hier vervolgens gericht op in te spelen. Hoe meer directe inzichten in de customer journey met de daarbij behorende touchpoints (winkel, webshop, app, klantenservice) er zijn, hoe beter omnichannel is toe te passen.

Personal pricing

Eén klant, dezelfde condities
Als een medewerker, familielid, ambassadeur of VIP-klant in de fysieke winkel een bepaalde korting of persoonlijke prijs voor artikelen kent, zullen zij dit ook in de webshop verwachten. Personal pricing binnen de "klant-profielen-module" van TritonX biedt in combinatie met de webshop van Divide de mogelijkheid om uw klant of klantgroep een speciale prijs aan te bieden. Zodra de klant bekend is in de webshop of winkel (middels het inloggen op de webshop of het tonen van de klantenpas) worden de prijzen aangepast aan de hand van de condities van deze klant. De klant hoeft hier niet specifiek om te vragen. Prijs-regels zijn te definiëren op basis van de combinatie van collectie, categorie en merk en worden automatisch aangeboden aan de kassa en de webshop.

Digitale klantenpas: Apple Wallet

Alles op 1 plek
Binnen de "Klant-profielen-module" van TritonX is het mogelijk om Apple Wallet te integreren. Deze integratie maakt het mogelijk dat klanten via de 'mijn account' omgeving in de webshop de klantenpas kunnen downloaden en digitaal kunnen opslaan op de iPhone of Android telefoon.

Zo heeft uw klant altijd de klantenpas bij de hand. Met actuele naam, loyalty status en spaarpuntenstand.

Naast bovengenoemd voordeel zijn er nog wat handigheden te benoemen:

  • De klantenpas verschijnt automatisch op het home scherm van een iPhone zodra deze in de buurt van de winkel is.
  • De actuele spaarpunten-stand en loyalty status uit TritonX wordt getoond op de pas, zodat de klant altijd op de hoogte is van de laatste stand van zaken.

De komende jaren houden de veranderingen rond branding op basis van big-data en digitale innovaties aan. Divide werkt daarom samen met gespecialiseerde partners aan toepassingen voor (e)commerce bedrijven met omnichannel ambities.

Wilt u meer weten over deze omnichannel innovaties, neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden.

De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down