Terug naar overzicht

The Stone

Het succes van een ondernemende omnichannel aanpak

thestone.be

The Stone is een multibrandstore met meer dan 40 fysieke winkelfilialen verspreid over West-en midden Nederland. Vanaf 2009 is The Stone online actief en heeft zich in de loop der jaren ontwikkeld van een multichannel retailer naar een retailorganisatie met een omnichannel architectuur. De snelheid waarmee nieuwe ontwikkelingen, data en technologieën zich aankondigen vraagt om concrete stappen. Het koopgedrag van de consument verandert en uiteindelijk zal elk retailbedrijf mee willen gaan en op kansen inspelen. Met een mobile first strategie, big data (loyalty)omgeving over alle kanalen heen en een volledige integratie van logistieke en financiële processen werkt The Stone samen met haar partners aan het uitbouwen van de omnichannel strategie. 

Refunden | Foutloos en snel 

In samenwerking met de ERP leverancier ACA, Ingenico en Divide is de 'refund tool' ontwikkeld. Dit is een automatiseringsproces voor het doorvoeren van retourneringen. Retourbetalingen hoeven niet meer handmatig te worden verwerkt. Door de retour genomen artikelen te scannen wordt door de verbinding tussen de ERP back-office van ACA direct een refund verwerkt. Via het e-commerce platform van Divide ontvangt de klant een geautomatiseerde en persoonlijke retourbevestiging per e-mail. Bert van der Schelling, operationeel manager bij The Stone, is erg enthousiast over de geautomatiseerde refund mogelijkheden via Ingenico. “De tijd om refunds te verwerken is met 60% afgenomen, het terugbetaaltermijn is teruggebracht wat wordt gewaardeerd door onze klanten en ook het aantal fouten is geminimaliseerd’. 

Ingenico Case Study
Lees meer over de aanpak van The Stone, van fysieke kledingwinkel tot omnichannelretailer van formaat!

DOWNLOAD de Case Study van Ingenico

Beste winkelketen in de categorie Damesmode

In de maanden mei, juni en juli 2018 hebben ruim 214.000 consumenten 450 retailers beoordeeld op kenmerken als prijs, assortiment en betrouwbaarheid. In de categorie ‘Damesmode’ waren C&A, Jeans Centre, Shoeby, The Stone en Zeeman genomineerd. The Stone kreeg deze prestigieuze publieksprijs toegewezen.

E-mailmarketingsoftware Copernica

Vanuit de omnichannel architectuur van The Stone wordt Copernica gekoppeld aan de big data omgeving om zowel online en offline klanten te benaderen met gepersonaliseerde e-mails op basis van koop- en klikgedrag. Doel van de samenwerking met Copernica is de conversie en loyaliteit van The Stone klanten te verhogen. Om dit te bereiken werken we met Divide strategisch samen met tritonX, Copernica en Shopping Minds binnen de omnichannel architectuur van The Stone.

Divide prefered partner Copernica


De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.