Terug naar overzicht

Lost sales

Online conversie optimaliseren, nee-verkopen minimaliseren en assortiment verrijken


Het samenwerkingsplatform Stockbase verbindt retailers en leveranciers (merken) als ketenpartners met elkaar. Enerzijds door informatie over voorraadbeschikbaarheid centraal vast te leggen en anderzijds door gegevensuitwisseling te faciliteren via één transparante gebruikersinterface.

Verdieping en verbreding van het assortiment resulteert in significante conversieverhoging. Importeurs en merkleveranciers hebben voorraad liggen en retailers kunnen hier door middel van Stockbase gebruik van maken. De kansen voor conversie optimalisatie kunnen online én in de fysieke winkel(s) door middel van webshop zuilen worden benut.

Verrijking online assortiment door Stockbase

Het grote voordeel van het Stockbase is dat retailers en leveranciers constant in verbinding staan. Hierdoor kan de retailer het online assortiment verdiepen- en verbreden waardoor ze nee-verkopen beperken, omdat ze gebruik maken van de voorraad van de leverancier, en zodoende hun online conversie verhogen.

Samenwerking versus verticalisering

Een betere voorraadbeschikbaarheid en -betrouwbaarheid leidt tot meer verkoopkansen en minder nee-verkopen. Zeker voor multibrand stores is een goede samenwerking met leveranciers van belang om op te kunnen boksen tegen de verticale kracht van de grote (monobrand) ketens. 

Stockbase helpt leveranciers door:

  • hun collectie-aanbod breder weg te zetten; 
  • hun omloopsnelheid te verhogen; 
  • samen te werken in plaats van te concurreren; 
  • zichtbaarheid van het merk te vergroten (branding).

Met behulp van Stockbase kunnen retailers hun online conversie optimaliseren, nee-verkopen minimaliseren en het assortiment verrijken. Leveranciers vergroten met Stockbase daarentegen hun afzetmogelijkheden en omzetkansen.

Voor meer informatie www.stockbase-connect.com



De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down