Terug

Blog

Grip op geautomatiseerde review e-mails

Met geautomatiseerde e-mailmarketing is het mogelijk om persoonlijke en gerichte e-mails te sturen naar klanten en geïnteresseerden zonder dat je zelf op de ‘send’ button dient te klikken. Er zijn tal van e-mailflows te bedenken en beschikbaar. Zoals orderstatus e-mails waarbij automatisch een e-mail wordt verstuurd wanneer een bestelling is verzonden of retour ontvangen op basis van logistieke ERP-data. Of servicemails zoals een e-mail bij een verjaardag of bij een verlaten winkelwagen. Naast de voordelen van geautomatiseerde e-mails zijn er situaties waar een e-mail niet gepast is. Zoals een e-mail om het product / het bedrijf te beoordelen na een annulering van de gehele bestelling.

Om te kunnen beoordelen of een bedrijf betrouwbaar is hechten consumenten waarde aan de mening van anderen. Online reviews zijn van meerwaarde om betrouwbaarheid en transparantie uit te stralen. Potentiële kopers vinden het realistisch als er aandachtspunten staan. Niet iedereen is perfect. Een bedrijf met alleen maar goede scores is niet geloofwaardig. Reageren op negatieve reviews is dan ook van toegevoegde waarde (zie onderstaande praktijkvoorbeeld); 



Wanneer een volledige weborder niet verzonden kan worden is dat vervellend voor zowel de klant als retailer. Het is niet gepast om na een teleurstelling wederom een e-mail te ontvangen welke refereert naar de niet ontvangen bestelling. Door reviews te analyseren kan je snel zien waar eventuele interne en externe processen kunnen worden verbeterd. Retourbetalingen na annulering (artikelkwaliteit niet goed of voorraadverschil) hebben geen terugkoppeling via een review systeem nodig. Bestellingen welke volledig geannuleerd worden kunnen uitgesloten van een review verzoek. Meer informatie over het uitsluiten van geautomatiseerde review e-mails? Neem contact op met Divide.

De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down