Terug naar overzicht

Wim Jaquet Sports

Eén Norah klant, in de winkel(s) en online

Wat Norah bijzonder maakt is dat het gehele proces van het ontwerp tot het eindproduct in eigen beheer is. Wekelijks komen er nieuwe fashionitems binnen, wat ervoor zorgt dat Norah altijd verrast en inspireert. Inmiddels heeft Norah meer dan 60 fysieke winkels in Nederland, Duitsland en België. Maandelijks wordt er een nieuw filiaal geopend waar de rol van de webshop verder gaat dan oriëntatie- en verkoopkanaal. Omnichannel is de integratie van alle fysieke (offline) en digitale kanalen (online) om een uniforme shopervaring te bieden. Voor veel Norah klanten is de fysieke winkel, dankzij het persoonlijke contact, dé plek waar ze openstaan voor een nieuwe beleving. Door winkelmedewerkers met behulp van de Digitale Sales Assistent (afgekort DSA) de mogelijkheid te bieden inzicht te krijgen in onder andere klant- en artikelinformatie, wordt interactie van Norah nog persoonlijker.

Een waardevolle klantrelatie. Waar dan ook!

Met de Digitale Sales Assistent kan winkelpersoneel van Norah AVG-proof klanten opzoeken en aanmaken of direct inloggen om hun actuele puntenstand (loyalty) te raadplegen, aankoopgedrag historie en favorieten in te zien, wijzigen en verrijken van klantgegevens doorvoeren of snel via een one-click buy een instore webshopbestelling plaatsen.

Zie onderstaande screenshot het startscherm van de DSA klanteninlog; 


Loyaliteit verdient alle aandacht bij Norah

Via verschillende zoekvelden zoals postcode, naam, klantnummer of e-mailadres kunnen Norah klanten worden gezocht en ingelogd. Vinden er bijvoorbeeld wijzigingen plaatst in het klantprofiel, zoals een adreswijziging, dan kan de Norah winkel- of klantenservicemedewerker dat direct doorvoeren. Op elke gewenste plek in de winkel, want de DSA is portable op smartphone of tablet en synchroniseert met de ERP- en Big Data omgevingen. Bovenal is de DSA veilig. Met onder andere een afgeschermde klant-login voldoet de DSA namelijk aan de privacy (AVG) eisen.

Praktijkvoorbeeld van de zoekfunctie (onderstaande screenshot) uitgelicht; 

Online besteld, afhalen in je favoriete Norah winkel | 40% efficiënter

Logistieke betrouwbaarheid en prestaties spelen een steeds belangrijkere rol bij het vergroten van de conversie en klanttevredenheid, ook bij Norah. Online shoppen en afhalen in een fysieke Norah winkel is een optie die veel klanten van Norah waarderen. Het aantal interne handelingen en communicatiestromen om een online bestelling in een fysieke Norah winkel af te leveren kende veel handelingen. Met de DSA kan Norah deze online orders nu ook eenvoudig door winkelpersoneel laten afhandelen. Klanten ontvangen bij de verwerking van een bestelling direct een e-mail zodat ze weten wanneer hun bestelling in de Norah winkel naar keuze klaarligt. 

Norah heeft met de winkel-afhaal-notificatie het aantal interne handelingen en communicatiestromen met 40% teruggebracht. Klanten van Norah worden zo nog beter geïnformeerd en weten exact vanaf wanneer het pakket bij de winkel kan worden opgehaald.


De volgende stap in instore digitalisering met aantoonbaar hogere conversie als resultaat voor Norah

De DSA biedt voor Norah een mobielvriendelijke front-office waarmee tal van verkoopondersteunende klantdata veilig en snel naar collega’s en medewerkers op de winkelvloer worden gebracht. Norah vergroot hiermee haar omzet, klanttevredenheid, loyaliteit en biedt een consistente omnichannel (winkel)ervaring. De DSA waarborgt continuïteit door een releasebeleid dat is afgestemd op de laatste trends, best practices en bovenal relevant is voor retailers als Norah in de fashion branche.

E-commerce manager Robin Bosschaert over de DSA “De DSA is één van de mooiste voordelen van onze omnichannel architectuur. We kunnen vanuit één gebruiksvriendelijke online omgeving klant- en productdata raadplegen en instore verkopen genereren'.



De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.