Terug

Blog

Van mobile-first naar mobile-only!

De Nederlandse retailmarkt is volop in beweging. Door het centraal stellen van de consument vinden er veel veranderingen plaats. Zoals nieuwe initiatieven en innovaties op gebied van mobiele toepassingen. Mobiel speelt een centrale rol in de strategie en toekomst van fashionretailers. Bij het benchmarken van bezoekpercentages en omzetaandeel stevenen we af op een mobile-only toekomst. Lees meer over de inzet en meerwaarde van mobiele roadmap toepassingen.

De mobiele roadmap van Divide kent 3 pijlers; user experience (UX), features en performance. Met andere woorden; werken aan een gebruiksvriendelijke webshop welke snel is en de consument bediend om iets in het koopproces te doen, te weten te komen, te bekijken of om te kopen. Met relatief simpele toepassingen uit fase 1 van onze mobiele roadmap zoals 'swipen' van productafbeeldingen op een artikeldetailpagina, het toepassen van paginatie op een overzichtspagina en een fixed bestelbutton is direct meerwaarde te creëren. De nieuwe overzichtspagina met mobiele filters, afbeelding 4, is de nieuwe benchmark voor mobiele usabilty.   

Swipe       Paginatie

Fixed bestelbutton       Mobiele filters

Mobiele toepassingen op gebied van usability en performace doen onze retailers sneller groeien dan de benchmarkcijfers welke de Thuiswinkel Markt Monitor Q1 2017 presenteerde. Ook aansluiting vinden of jouw mobiele prestaties benchmarken? Neem contact op met Divide



Performance 
Het verband tussen laadtijden en website rendement ten behoeve van SEO en usabilty is bewezen. Diverse tools zoals de PageSpeed Insight geven inzicht waar verbeteringen toe te passen zijn. Responsive images en GZIP is toepassingen welke bijdragen aan een betere waardering in de performance (meet)tools. 


Mobiele check-out optimalisatie

Hoe eenvoudig is het voor bezoekers om een product te kopen, van de winkelwagenpagina tot de bedankpagina? Aankoopgemak vergroten staat centraal bij de Klarna Checkout. Bezoekers dienen hun e-mailadres en postcode op te geven bij het (eerste) gebruik van Klarna Checkout. Nieuwe klanten, die in het verleden al wel bij andere webwinkels binnen het Checkout netwerk van Klarna hebben besteld, worden behandeld als terugkerende klanten. Hun gegevens kunnen automatisch worden ingevuld en de betaalmethoden die hun voorkeur hebben worden voorgeselecteerd. 

Met vervolgens één klik kan de bestelling worden afgerond.

Klarna Checkout


De Klarna Checkout wordt op alle devices; desktop, tablet en mobiel ondersteund.
De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down

Om u de beste gebruikerservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Als u onze site gebruikt, gaan we ervan uit dat u hiermee akkoord bent. cookiebeleid.