Terug

Blog

Conversieverhoging op de winkelvloer

De voorspelling is dat de helft van de retailverkopen in 2020 webgerelateerd zal zijn. Deze verkopen zullen voornamelijk via een (instore)webshop plaatsvinden. De medewerkers van de winkel en de klantenservice dienen daarom goed op de hoogte te zijn om de klanten optimaal te kunnen bedienen. Beter geïnformeerd personeel op de winkelvloer werkt immers conversie verhogend.

Door het ontbreken van bijvoorbeeld centraal inzicht in crosschannel klantdata (wat voor een type klant heb ik voor me?), maar ook interne/extra informatie (denk aan extra productinformatie), kan het zijn dat verkoopkansen onbenut blijven. Om dit op te vangen, werkt Divide momenteel hard aan de realisatie van een digitale sales assistent, waarmee de conversie op de winkelvloer verhoogd kan worden.

De digitale sales assistent
De digitale sales assistent is een laag op het (instore) e-commerce platform van Divide wat voorziet in aanvullende (klant)informatie voor geautoriseerde medewerkers. Zij kunnen daarmee bij extra informatie over klanten en producten, welke ondersteunend kan zijn in het verkoopproces. Daarmee is het de ideale tool voor conversie verhoging op de winkelvloer. Doordat het ook voorziet in diverse functies als het opslaan van roosters, handboeken en andere documenten, kan het optimaal worden ingezet als centraal punt voor interne bedrijfsinformatie.

Gezien de adoptie van automatisering op de winkelvloer, wordt er ter ondersteuning een app ontwikkeld, welke ervoor zorgt dat alle informatie binnen handbereik is voor geautoriseerde medewerkers. Met push notificaties is het mogelijk deze medewerkers als groep of individueel gerichte (extra) informatie te sturen. Een moderne en efficiënte manier van communicatie. Het grote voordeel ten opzichte van een vaste omgeving (denk aan een traditioneel intranet, welke via een desktop te benaderen is) is dat de medewerker altijd het toestel bij de hand heeft en het daarmee veel laagdrempeliger wordt de informatie te raadplegen.

Oplevering
Naar verwachting wordt de eerste digitale sales assistent het eerste half jaar van 2017 opgeleverd.

Meer weten over deze ontwikkeling? Neem dan contact op met Divide!

De volgende stap is zo gemaakt.
Wij helpen graag. Contact
Scroll down